lördag 25 oktober 2008

Stil.



Snyggt, jag skaffade en blogg och glömde bort vad hemsidan var så sket i den.
Men nu har jag hittat den igen, yay.
Jag vet inte hur länge sen det var jag skrev men det var länge sen, så senaste tiden har det hänt lite saker.

Jag har lånat massa böcker...
Jag har varit på konsert, Last Shadow Puppets & Ipso Facto sjukt bra.
Jag har gått i skolan, har haft utvecklingsamtal och fått "diagnos" hur jag ligger till i skolan och har VG i alla ämnen utom bild. Där har jag VG/ MVG mohaha.
Det har även varit Emmy awards, men det var länge sen och då vann min favorit serie nummer 2, 30 Rock, 7 Emmys och Tina Fey vann Bästa manus & Bästa kvinnliga huvudroll.
Tina har även gästat SNL ett antal gånger under säsongen som Sarah Palin och gjort ett grymt jobb.
Amy Poehler var första cast-member, jag vet inte vad man ska kalla det på svenska, som blev nominerad till ett enskilt pris på SNL, men vann inte, dålig stil.
Och Amy är jätte jätte gravid hon sprängs nog snart,
30 Rock har säsongspremiär 30 Oktober i USA och första säsongen har precis kommit på DVD i Sverige.
Har just skrivit ett mejl till tvplaneten och frågat om tider i Sverige ;)

Här får ni ett klipp med Tina i 30 Rock.

Juste det kanske är någon som intevet vad SNL är -.- det är det allafall på bdb :'D

Legendarisk komediserie som spelas in i New York och har frambringat många komiker som gått vidare till lysande karriärer i Hollywood. Det bjuds på sketcher, parodier, musik och varje program har en känd gästprogramledare. I rollerna: Seth Meyers, Will Forte, Maya Rudolph, Kristen Wiig, Kenan Thompson, Jason Sudeikis och Amy Poehler mfl.

Men hare fest folket ska kolla lite tv nu.

Inga kommentarer: